„Komunikacja i promocja wydarzeń w mediach” – relacja z warsztatów

Zorganizować wydarzenie to jedno. Ale jak zachęcić ludzi do udziału? Wiedzę o komunikacji i promocji wydarzeń kulturalnych zdobywali uczestnicy szkoleń pomorskiej „Sieci Kultury”.

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka

Jak dotrzeć do grupy docelowej poprzez media – portale internetowe, gazety, stacje radiowe? W jaki sposób nawiązywać kontakty z dziennikarzami? Jakie informacje, i w jakiej formie, rozsyłać? Kiedy rozpocząć informowanie o wydarzeniu? Do czego potrzebny jest patronat medialny i jak go uzyskać…?

Odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy warsztatów pn. „Komunikacja i promocja wydarzenia w mediach”. Szkolenia odbyły się w dniach 4 i 5 listopada w Hotelu Sadova w Gdańsku. Poprowadziła je Marta Bednarska, specjalistka od public relations, na co dzień pracująca w gdańskim Instytucie Kultury Miejskiej.

Z bezpłatnych szkoleń w ciągu dwóch dni skorzystały w sumie 22 osoby: przedstawiciele instytucji kultury (Akademia Muzyczna w Gdańsku, Polski Chór Kameralny, gminne ośrodki kultury), członkowie organizacji pozarządowych, nauczyciele (Centrum Edukacji Nauczycieli), a także wolni strzelcy, student, wolontariusz, przyszły przedsiębiorca.

W efekcie intensywnych, ośmiogodzinnych zajęć powstały zgrabne i skuteczne komunikaty prasowe. A wymiana doświadczeń z pewnością zaowocuje w pracy związanej z organizacją imprez kulturalnych.

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka

Fot. Bartosz Bańka


„Sieć Kultury” jest częścią wieloletniego, ogólnopolskiego programu pod nazwą „Bardzo Młoda Kultura”, ukierunkowanego na wzmocnienie roli edukacji kulturowej i artystycznej w Polsce.

Operatorem programu „Sieć Kultury” w województwie pomorskim jest Instytut Kultury Miejskiej (ul. Długi Targ 39/40, 80-830 Gdańsk). Informacji udziela koordynator programu Agata Andrasiak – e-mail: agata.andrasiak@ikm.gda.pl, telefon: 780 171 960.