Listopadowe wizyty studyjne Sieci Kultury

Sieć Kultury startuje z listopadowymi wizytami studyjnymi!


AKTUALIZACJA: Zapisy na bezpłatne, LISTOPADOWE WIZYTY STUDYJNE zostały przedłużone! Na każdą z proponowanych czterech wizyt zostało po kilka ostatnich miejsc. Jeśli chcesz do nas dołączyć i spędzić wybrany dzień w gronie pasjonatów edukacji kulturowej nie zwlekaj. Czekamy na Ciebie! Więcej informacji poniżej.


DLA KOGO: Z bezpłatnych wizyt studyjnych mogą skorzystać wszyscy, których interesują działania na polu edukacji kulturowej. Od nauczycieli przez pracowników domów kultury, bibliotek, teatrów, muzeów, po niezależnych edukatorów i animatorów kultury.

DLACZEGO: Jak wynika z ankiet, które przeprowadzone zostały w sierpniu na grupie koordynatorów konkursu „SIEĆ KULTURY 2016-2018” jest spore zainteresowanie udziałem w tego typu wydarzeniach. Badani chcieliby zarówno poznać osoby zajmujące się podobnymi działaniami, co zobaczyć „coś” zupełnie nowego, poznać sposoby edukacji, których nigdy nie próbowali, poznać ciekawe miejsca, nawiązać kontakty z potencjalnymi partnerami, poznać ciekawych ludzi, którzy robią coś niecodziennego, ale także podzielić się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem.

CO: Przygotowaliśmy cztery propozycje jednodniowych tematycznych wizyt studyjnych opracowanych i koordynowanych przez Trójmiejskie edukatorki i animatorki.

GDZIE i KIEDY:

I TERMIN: 21 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK | Margareta Sobczak – Różne oblicza edukacji architektonicznej (CZĘŚĆ 1)*

II TERMIN: 23 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK – GDYNIA | Iwona Woźniewska – Praca z młodzieżą. Uruchamianie potencjału młodych w działaniach animacyjnych

III TERMIN: 28 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK | Margareta Sobczak – Różne oblicza edukacji architektonicznej (CZĘŚĆ 2)*

IV TERMIN: 28 listopada 2018 roku w godz. 10:00 – 16:00 | GDAŃSK | Aga i Alicja Żarkiewicz – Grupy nieformalne, czyli oddolne działania animacyjne. Jak zacząć? Czy warto? + warsztaty robienia szablonów

* Różne oblicza edukacji architektonicznej cz.1 i cz.2 to dwie różne wizyty studyjne oscylujące wokół edukacji architektonicznej. UWAGA: Można uczestniczyć w obu częściach bądź tylko w jednej wybranej.

WARUNKI UDZIAŁU:
1. Na wizyty studyjne obowiązują zapisy, które potrwają do 10 listopada!
2. Na każdą z proponowanych wizyt obowiązuje limit miejsc, do 20 osób.
3. Każda z zaplanowanych wizyt odbędzie się pod warunkiem zebrania grupy minimum 10 osobowej.
4. Pierwszeństwo udziału w wizytach mają koordynatorzy i partnerzy projektów zrealizowanych w ramach Sieci Kultury od 2016 do 2018 roku. W drugiej kolejności będzie obowiązywała kolejność zgłoszeń.
5. Organizator zapewnia jeden ciepły posiłek podczas przerwy obiadowej oraz na prośbę uczestnika, zaświadczenia o udziale w wizycie studyjnej. Uczestnicy pokrywają jedynie koszt dojazdu na miejsce.

TERMIN ZAPISÓW:
od 06.11 do 10.11 do godz. 15.00. UWAGA: Zapisy na każdą z proponowanych wizyt zostały przedłużone do wyczerpania miejsc!

Aby przejść do zapisów, kliknij tutaj.

WYNIKI:
Informację o udziale w wizytach oraz szczegółowy program wyślemy do Państwa na maila podanego w zgłoszeniu.


PROPOZYCJE WIZYT STUDYJNYCH:

I TERMIN: 21 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK | Margareta Sobczak – Różne oblicza edukacji architektonicznej (CZĘŚĆ 1)

PRZEBIEG WIZYTY:
10:15 – 11:15 – Warsztaty z krajobrazu akustycznego. Dźwiękowa wycieczka po Gdańsku z Krzysztofem Topolskim
11:30 – 13:00 – Małgorzata Grubba, animatorka edukacji kulturowej, autorka programu realizowanego w Amsterdamie „ArchyDam”
13:00 – 14:00 – PRZERWA OBIADOWA
14.00- 16.00 – Edukator Architektoniczny. Spotkanie z twórcami zajęć architektonicznych dla dzieci i młodzieży (6-12 lat) odbywających się na Wydziale Architektury PG (dr inż. arch. Elżbieta Marczak i dr inż. arch. Piotr Marczak)

II TERMIN: 23 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK – GDYNIA | Iwona Woźniewska – Praca z młodzieżą. Uruchamianie potencjału młodych w działaniach animacyjnych

PRZEBIEG WIZYTY:
10:00 – 11:00 PRZYSTANEK YOUTH POINT – zapoznanie uczestników ze specyfiką środowiska oraz działającymi w nim organizacjami zaangażowanymi społecznie – SPACER PO NOWYM BRONXIE z perspektywy kultury ulicznej
11:00 – 12:00 GDYŃSKI MODEL WSPARCIA RODZINY (przyjazd do Gdyni)
12:00 – 14:00 Warsztaty – Uruchamianie potencjału młodych w działaniach animacyjnych
1. Wyzwania w pracy z młodzieżą – relacja wspierająca
2. Twórczy okres adolescencji
3. Wybrane elementy z zakresu socjoterapii młodzieży
4. Metody, techniki i narzędzia w pracy z młodzieżą
5. Tworzenie Grup Młodzieżowych Liderów
6. Animacja społeczno – kulturalna młodzieży
14:00 – 15:00 PRZERWA OBIADOWA
15:00 – 16:00 MŁODZI 180 – spotkanie z grupą liderską / PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE WIZYTY STUDYJNEJ

III TERMIN: 28 listopada 2018 roku w godz. 10.00 – 16.00 | GDAŃSK | Margareta Sobczak – Różne oblicza edukacji architektonicznej (CZĘŚĆ 2)

PRZEBIEG WIZYTY:
10:00 – 11:00 – spacer po Gdańsku w ramach projektu Gdańskie Miniatury Kolor Czerwony (Ewa czerwińska)
11:00 – 11:30 – PRZERWA KAWOWA
11:30 – 13:00 – Margareta Sobczak – Sensoryczne warsztaty związane z odczuwaniem architektury za pomocą zmysłów (słuchu,wzroku, dotyku)
13:00 – 14:00 – PRZERWA OBIADOWA
14.00- 16.00 – Spotkanie z autorką programu Warstwy Miasta (Martyna Groth)

IV TERMIN:
28 listopada 2018 roku w godz. 10:00 – 16:00 | GDAŃSK | Aga i Alicja Żarkiewicz – Grupy nieformalne, czyli oddolne działania animacyjne. Jak zacząć? Czy warto? + warsztaty robienia szablonów

PRZEBIEG WIZYTY:
10:00 – 10:30 Grupa nieformalna, wprowadzenie w model działania na przykładzie Kolektywu Twórczego MyWy
10:30 – 11:00 Sieciowanie. Szybkie prezentacje osób przybyłych na wizytę
11:00 – 11:30 Plusy i minusy grupy nieformalnej. Ćwiczenie kreatywne w grupach
11:30 – 12:30 Plusy cd. Goście prezentujący inicjatywy sprzyjające grupom nieformalnym
12:30 – 13:00 Sieciowanie. Rozmowy z gośćmi, wymiana kontaktów
13:00 – 14:00 Przerwa obiadowa
14:00 – 15:30 Warsztaty tworzenia szablonów
15:30 – 16:00 Zakończenie. Wymiana kontaktów


PROWADZĄCE:

Margareta Sobczak – historyczka sztuki, koordynatorka projektów edukacyjnych. Współpracowała z licznymi instytucjami kultury m.in. Muzeum Narodowym w Krakowie, Muzeum Pałac w Wilanowie, Muzeum Historycznym Miasta Krakowa oraz Muzeum Miasta Gdyni. Współautorka projektu „Otwarta dzielnica” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna oraz nagrodzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Wydarzenie Edukacyjne Sybilla 2015. Pomysłodawczyni i koordynatorka projektu „Pokaż się Seniorze!” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna wyróżnionego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Wydarzenie Edukacyjne Sybilla 2016 r oraz współautorka projektu „Podróż do wnętrza domu” dofinansowanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Edukacja Kulturalna. Obecnie specjalista ds. edukacji kulturowej w Instytucie Kultury Miejskiej, gdzie koordynuje m.in.: Gdańskie Miniatury. W czasie wolnym miłośniczka odkrywania nowych miejsc oraz muzeów.

Iwona Woźniewska – socjoterapeuta, pedagog, terapeuta behawioralny. Prezes Stowarzyszenia 180°. Od 2011 roku związana z Placówką Wsparcia Dziennego w Gdyni, w której pracuje na wielu płaszczyznach od socjoterapii po organizowanie społeczności lokalnych. W ramach współpracy z Gdańskim Archipelagiem Kultury zajmuje się animacją społeczno – kulturalną, organizując wydarzenia mające na celu promocję kultury ulicznej, której jest pasjonatką. Od 2014 roku jest ekspertem do spraw wychowania w Magazynie „Together” Rodzinna Strona Trójmiasta oraz felietonistką w Magazynie Kobiet. Dobrze odnajduje się w roli streetworkerki oraz animatorki społeczności lokalnej. Sprawnie posługuje się treningiem twórczości, zarówno w nim uczestnicząc jak i go prowadząc, bardzo bliska jest jej tematyka pobudzania zasobów tkwiących szczególnie w młodych ludziach. Jej życie składa się z kilku ważnych filarów, jakimi są praca, kultura i sztuka, szczególnie ta z ulicy i na ulicy oraz dzieci, te zdrowe, szczęśliwe, chore i smutne. Pasjonatka zaburzeń zachowania i rozwoju oraz krytyczka systemu wsparcia rodziny. Oficjalnie magister Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego, działający w tysiącu przestrzeni społecznych od ulicy, placówki, szkoły do galerii sztuki, muzeum, teatru. Doświadczona trenerka, facylitatorka współpracująca z szeregiem organizacji i instytucji. Prywatnie stara się nieco zwolnić tempo i cieszyć się teraźniejszością, na co dzień kieruje się dewizą „wiem, że nic nie wiem, ale każdego dnia wiem więcej”. W ramach Sieci Kultury współrealizowała w 2016 roku projekt „New School”

Aga Żarkiewicz – edukatorka i animatorka kultury, koordynatorka trójmiejskiej grupy animatorek kultury i edukatorek – Kolektyw Twórczy MyWy. Od pięciu lat prowadzi warsztaty kreatywne, które charakteryzują się treningiem kreatywności. Wykorzystuje w nich upcycling jako metodę pracy. Są to warsztaty dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów, jak również międzypokoleniowe i rodzinne.

Alicja Żarkiewicz – animatorka kultury i edukatorka. Absolwentka kulturoznawstwa i socjologii. Od 6 lat z pasją tworzy i prowadzi warsztaty. W pracy często wykorzystuje materiały z odzysku dając im nowe życie. Takie podejście pomaga trenować kreatywność i realizować drzemiącą w ludziach potrzebę twórczości (połączone koncepcje Edwarda de Bono i Josepha Beuysa). Współzałożycielka Kolektywu Twórczego MyWy, właścicielka firmy MAMYWENE zajmującej się prowadzeniem warsztatów kreatywnych.