Szczegóły szkolenia i spotkania integracyjno-informacyjnego
Już 22 maja odbędą się dwa szkolenia: dla mentorów/-ek oraz koordynatorów/-ek i ich partnerów/-ek wyłonionych projektów w konkursie „Sieć Kultury 2018”. Zwieńczeniem warsztatów będzie wspólne spotkanie integracyjno-informacyjne.
Wszystkie wydarzenia odbędą się w: STARTER ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk (kliknij, aby zobaczyć mapę).
Harmonogram wydarzeń 22 maja 2018 roku
I część szkoleniowa w godz. 9.30-16.00 z przerwą na kawę
II cześć integracyjno-informacyjna w godz. 16.30-18.00
Szkolenia dla koordynatorów/-ek projektów i ich partnerów/-ek
Warsztat I: Narzędzia do tworzenia plakatów i ulotek (z elementami skutecznej promocji)
Godz. 9.30-12.30
Opis szkolenia:
- Facebook, Instagram, YouTube — czym są potrzebne i jak je „rozgryźć”?
- Jak poprawiać zdjęcia? Na co zwracać uwagę tworząc relacje fotograficzne z projektu?
- Jak stworzyć za pomocą narzędzi internetowych plakat i ulotkę?
- Co musi znaleźć się na drukach promocyjnych? Co jest najbardziej istotne?
Program:
- Promocja w sieci — wprowadzenie w tematykę marketingu internetowego.
- Social media i strona internetowa — dobre praktyki i
- Tworzenie grafik (plakat, ulotka) – bezpłatne narzędzia internetowe, najnowsze trendy, case studies.
- Obróbka zdjęć — jak poprawić zdjęcia.
- Samodzielne ćwiczenia z tworzenia grafik i poprawiania zdjęć
Prowadzenie: Monika Serafin (biogram poniżej)
Warsztat II: Komunikacja i promocja wydarzeń w mediach
Godz. 13.00-16.00
Opis szkolenia:
- Nasze wydarzenie w mediach? Od czego zacząć i jak zostać dobrze zapamiętanym na przyszłość
- Podczas warsztatu skupimy się na przekazaniu know-how delikatnej materii współpracy z mediami. Wcielimy się w rzeczników prasowych naszych projektów i nauczymy się, jak o nich ciekawie opowiedzieć w radiu, do kamery i jak opisać je w profesjonalnej notce prasowej, tak by dziennikarz „doczytał do końca”.
Program:
- praca nad informacją prasową
- praca dziennikarza/redaktora portalu od kuchni – o czym należy pamiętać podczas kontaktu oraz planowania wydarzenia
- jak ciekawie pisać i mówić o naszym wydarzeniu/projekcie/organizacji?
Prowadzenie: Marta Bańka (biogram poniżej)
Równolegle odbędzie się szkolenie dla mentorów i mentorek
Godz. 9.45-16.00
Program warsztatu:
- wsparcie w projektach społeczno-kulturalnych: metody indywidualnego wsparcia tutoring, mentoring, coachin
- ja jako mentor/ka (tutor/ka)
- model GROW i jego wykorzystanie w pracy mentora/tutora
- przydatne narzędzia
- na co uważać? Trudności i wyzwania w procesie wspierania
Prowadzenie: Karolina Pluta (biogram poniżej)
Biogramy prowadzących
Monika Serafin – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury), pracowniczka gdańskiego Instytutu Kultury Miejskiej. Wśród uczestników znaleźli się przedstawiciele następujących instytucji i organizacji: Akademia Muzyczna w Gdańsku, Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, Gdańskie Gimnazjum „Lingwista”, Gminny Ośrodek Kultury w Kwidzynie, Instytut Czasu, Ośrodek Kultury w Pruszczu Gdańskim, Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej, Szkoła Podstawowa nr 11 w Gdańsku, Teatr Maat Projekt, Towarzystwo Edukacyjne Wiedza Powszechna, Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych w Gdańsku, Zespół Szkół Morskich w Gdańsku.
Marta Bańka – w Instytucie Kultury Miejskiej zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów i komunikacją działań instytucji. Organizatorka konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka”. Absolwentka psychologii organizacji, zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła studia podyplomowe „Content marketing, storytelling i webwriting”. Pracowała jako Junior Account Manager w studiu brandingowym ENGRAM, gdzie pisała też teksty do bloga: brandingowy.pl (2012). O zachowaniach w mediach społecznościowych opowiadała podczas Social Media Show w Gdańsku oraz pisała na łamach „Marketingu w Praktyce”. Instruktorka Związku Harcerstwa Polskiego, była rzecznikiem prasowym Chorągwi Gdańskiej ZHP (2014-2017) i kierowała komunikacją Projektu Światowe Jamboree Skautowe 2023 (2015-2018).
Karolina Pluta – animatorka kultury, pedagożka teatru członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji pozarządowych, Szkoły Tutoringu prowadzonej przez Fundację Szkoła Liderów i Instytut Teatralny, oraz rocznego kursu terapii tańcem i ruchem przy Instytucie DMT. Przez wiele lat współpracowała z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”, w którym m.in. zarządzała pracą sieci Latający Animatorzy Kultury i Latający Socjologowie, wspierała projekty skierowane do seniorów i grup międzypokoleniowych. Autorka projektów społecznych i materiałów edukacyjnych dla animatorów kultury, bibliotekarek, nauczycieli i młodzieży. Prowadzi szkolenia i warsztaty z obszaru współpracy międzypokoleniowej, projektowania działań społecznych i edukacyjnych. Autorka innowacyjnego projektu Scenariusze Przyszłości realizowanego w ramach programu TransferHub Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych wspierającego młodych ludzi w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości zawodowej.