Wizyta studyjna w Elblągu – nowe doświadczenia i inspiracje
6 listopada wyruszyliśmy z wizytą studyjną do Elbląga. Odwiedziliśmy szereg instytucji, by czerpać inspirację z doświadczeń innych.
Wydarzenie odbyło się w ramach programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Było ono bezpłatne, a skorzystać mogli wszyscy, którzy interesują się edukacją kulturową.
Około godziny 8 wycieczka ruszyła busem do Elbląga, który okazał się być niespodziewaną atrakcją.
Pierwszym punktem programu była Pracownia 3 Pokoje, na którą składają się Spółdzielnia Socjalna IDEA i Spotkania. Małgorzata Woźna. Nasze spotkanie warsztatowe zostało podzielone na kilka tematów oscylujących głównie wokół edukacji poprzez sztukę:
– Każde dziecko ma w sobie artystę, a każdy dorosły ma w sobie dziecko! Jak to wykorzystać?
– Śpiewać każdy może – o (nie)edukacji muzycznej słów kilka
– Bajzel na chodniku w centrum elbląskiej starówki, czyli sztuka zaangażowana społecznie w rozbójnickim wydaniu
– W Laboratorium Rodziny
– Niech żyje szkoła! Rzecz o Teatrze w klasie i lekturach poza szkolnymi murami
Następnie wyruszyliśmy do Biblioteki Kostka, gdzie rozmawialiśmy o Sjeście w Parku Modrzewie oraz Festiwalu Gier Planszowych.
Nasze wspólne zdjęcie:
Kolejnym punktem programu była wizyta w Galerii El, mieszczącej się w niezwykle klimatycznym dawnym kościele w stylu gotyckim. Tam rozmawialiśmy na takie tematy:
– Ołówkiem po Elblągu, czyli Szkicologia
– Czy architektura jest dla dzieci? (o projekcie: Przestrzeń dla architektury)
– CO JEST? GRAFATAK!
– NIEZŁY KOCIOŁ Z Wydźwiękami
Ostatnią atrakcją dnia był Dom Sąsiedzki pod Cisem i spotkanie z realizowanym tam programem Aktywne Zawodzie. Oprócz tego tematami rozmowy było:
– Obiad z Niezłego Kotła przyprawiony opowieścią o niezwykłych warsztatach edukacyjnych dla dzieci
– Opowieści zza rzeki – rzecz o pierwszym, elbląskim Domu Sąsiedzkim na Zawodziu.
Wizyta studyjna była niezwykłą wymianą doświadczeń. Inspirujące miejsca i ludzie z ich opowieściami poszerzyły kompetencje uczestników i uczestniczek. Dzięki takim wydarzeniom powiększa się sieć kontaktów wśród edukatorów i edukatorek kulturowych. Oni sami zaś mogą realizować jeszcze lepsze projekty w swoich instytucjach.